Helg igen

Tyvärr jobbehelg,men någon måste jobba ju..

Jag har åkt på en riktig dunderförkylning och nu har den satt sig på stämbanden.Så jag har lite problem med talet,det är lite ansträngt men det går.Allt går!

Igår var vi hemma hos Kenth och Linda som bjöd på middag,Susann var också på plats.Mycket god middag,det tackar vi för!!

Upp imorse,ut i regnet för att cykla till jobbet.Ja det är kuligt nästan jämt.Men jag ska inte klaga,det finns människor som får cykla alltid..Ett hett tips till er: Ta körkort och köp en bil!!!!

Annars är väl humöret inte riktigt på topp idag,fast man måste få ha sådana dagar också!

Idag ska Jocke och Hille ha födelsedagsfest,de har valt att slå ihop vilket är ganska klokt,tyvärr är läget så att resten av familjen har valt att åka dit redan nu och jag slutar inte förrän 16,00 idag så jag kommer inte dit.Men jag hoppas att ni får en underbar dag.Grattis på er!!

Kommentarer
Postat av: catrin

Ett hett tips tillbaka! Alla kanske inte har råd med körkort o bil! Eller kanske har någon form av sjukdom, som gör att inte alla kan ta de.. Eller så väljer man att cykla i alla väder! Av olika orsaker!!!

2008-12-21 @ 10:58:39
Postat av: Anna

Tänk vilken bättre värld vi hade levt i om fler hade låtit bli dina "goda råd"... vet du egentligen hur mkt avgaser en bil släpper ut? Och vet du hur mkt det kostar att köpa/äga/köra en bil? I dagens finanskris vore det sundare om alla kunde tänka lite smart och låta bli dina "goda råd"

Men det är klart.. vill man vara lat o fet är ju bilen ett hett alternativ!

/En som gladeligen cyklar 30 min till sitt jobb

2008-12-21 @ 11:47:10
Postat av: Marina

Men herregud vilka starka reaktioner!För det första behöver ni inte ta åt er om ni inte vill och för det andra så var det bara ett tips..Kära nån,ni behöver inte brusa upp!Öm tå??

Och du "Anna" man behöver inte vara lat och fet för att man kör bil så lägg ner dina fördomar,likväl som man inte behöver vara smal för att man cyklar 30min!!

Tackar för era åsikter,men tar inte åt mig...

2008-12-21 @ 13:02:26
Postat av: S.Bryde

ha hah ahhahahahha att folk orkar hahha dom tog visst illa vid sig hahahah jag håller med dej ,skulle alldrig klarat mig utan bilen ,,

2008-12-21 @ 17:00:40
Postat av: hille

tackar, flör omtanken iaf. Synd du inte hade möjlighet att komma. Hoppas smörgåstårtan iaf va god=)

2008-12-22 @ 01:29:19
URL: http://hileasoltun.blogg.se/
Postat av: joakim

vilka nötter som reagerar så haha men vi kan ju göra så här... vi låter allalastbilar stå stilla i en vecka så kan vi ju se om dom gnäller på avgaserna då när dom inte kan handla mat i affärerna bla utan bil lastilen så stannar sverige, hur kan dom tro att dom e duktiga för att dom cyklar till jobb?? en mer eller mindre gör inen skillnad seee yzzzzaaaa marina =)

2009-01-04 @ 19:23:35
URL: http://joakimrosdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0