Operation

Idag har då hela familjen som bekant varit i Ystad.
Izabelle har fått sina stooora polyper bortskrapade.Så nu har vi en styck nasalt talande dotter.

Sköterskan: Ja denna premedicineringen gör att de flesta barnen blir trötta/slöa..Men en liten skara barn kan bli lite busiga..

Efter en liten stund står Izabelle upp och ska hoppa i sängen.Jag och sköterskan har stora problem med att hålla henne stilla..Jaha,busen ingår då alltså i den lilla skaran barn som blir busiga..Ja vad ska man säga,berätta någonting nytt??!!

Väl inne i operationssalen ser Izabelle op-teamet och uttrycker: Mamma,jag har inte ont,jag är inte sjuk..
Fniss utbryter i salen =)

Sen blev det narkos och Natti Natti,gosen!

Efter en liten stunds väntan kommer läkaren ut och informerar om att operationen gått bra och att det var stora polyper så han förstod att det varit problem...
Jag fick gå in på "uppvaket" för att vaka över min lilla donna.
Efter ett tag vaknar hon till med ett våldsamt ryck,hon har ett venflon på handen som hon genast tar tag i och ska rycka bort,men jag hann hejda henne,hon fick ju glukosdropp,så det fick snällt sitta kvar..
Andra gången hon vaknade så tittade hon på mig..Och så säger hon: Var är doktorn mamma??
Snopet..
Hon somnade och vaknade ytterligare ett par gånger innan hon var så pass vaken att hon kunde få sin välförtjänta piggelinglass.
Hon sov hela vägen hem från Ystad,plus att hon även somnade på soffan sen när vi kommit hem..
Nu är det fullrulle på henne igen som vanligt.
Och det är kall,flytande kost som gäller för henne idag,imorgon kan hon äta mjuk mat tx makaroner,så det får det väl bli då..
Bilder från preoperation:






Mycket fin outfit på en glad liten buse!

Hon fick ett klistermärke och en liten leksaksödla för att hon varit så duktig.
Sköterskan blåste även upp en gummihandske och ritade ögon,öron och mun på den.

Tack all personal som fanns vid vår sida hela morgonen,ni var verkligen underbara!


Kommentarer
Postat av: Johanna, Jack o Lillan

hahahaha.... snacka om mini-Marina i sängen där!! :) Lugnande? Nej, uppiggande :) haha.. komiskt..! Hoppas hon ska må bra nu lilltjejen!!!

2009-09-17 @ 21:53:03
URL: http://joy.babyblogg.se
Postat av: joakim

jag undrar vem hon har fått enargin av e det dig eller fritt hummm tror inte det e fritte eller dig hahaha pappa somnar soffa ju.... hoppas ni hR DET BRA BRA det har vi... haj på mig

2009-09-18 @ 04:26:40
URL: http://joakimrosdahl.blogg.se/
Postat av: Hilea

nawwe, lilla gumman=) kom ihåg när jag va liten så ville jag operera mina polyper... bara för att få äta så mycke glass jag ville;)

2009-09-18 @ 06:03:13
URL: http://hileasoltun.blogg.se/
Postat av: gummans farmor

hej får jag ta dom bilderna ??? hælsa henne så gott ge henne stora kramen o pussen

2009-09-22 @ 11:58:26
Postat av: Anonym

utmanad=)



http://hileasoltun.blogg.se/2009/september/utmanad.html#comment

2009-09-28 @ 21:19:02
Postat av: Amanda ♥

Kom gärna förbi min blogg och kika lite.

Annars så gillar jag att läsa din.



KRaam!

2009-09-30 @ 13:59:17
URL: http://youpushedmeaway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0