Bloggtorka

Ha ha,ja det kan man lugnt säga att jag har..

Idag är det en ledig dag,dessvärre stängdes vattnet av här mellan 8,00 och 12,00..
Det blir till att duscha senare istället..

Sweetie berättade att det var lite marknad i sjöbo idag,så jag tänkte att det kunde vara skönt att komma ut.
Det blev till att fixa till busen och mig sedan bar det iväg till Sjöbo alltså.
Jisses,vad kallt och blåsigt det var,men ordentligt påpälsade så klarade vi oss fint.Vi gick raderna upp och ner,till vi kom till karusellerna.Sen orkade plötsligt inte busen mer utan hon tyckte att hon kunde åka karuseller och vila benen...!
Enligt överenskommelse innan vi åkte hemifrån så fick hon åka EN karusell.
Givetvis ville hon efter "vilandet" ha en kick i form av sockervadd och visst det kunde hon väl få =)..

På väg hem stannade vi på Pema och köpte en pysselbok med klistermärken till henne,så vi har suttit och traggat alfabetet,siffror,färger och hon har fått klistra några guldstjärnor.
Men på slutet kände jag att hon började tappa fokus och bli lite grinig,känner att jag så klart inte vill pressa henne för hårt..Hur länge och hur mycket kan man kräva av en snart 4-åring egentligen?? Vad är realistiskt??
Nu sitter hon istället och ritar och verkar nöjd igen..

Det är faktiskt inte helt lätt att vara förälder,men det viktiga är väl att man gör så gott man kan =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0