5 år senare...

...japp,idag är det 5 år sedan.Trots det så kan det vissa dagar kännas som om det var förra veckan.Ni som känner mig vet vad jag pratar om.Den 1 februari 2003 var en riktigt hemsk dag.Jag ser allt framför mig.Hur jag sittandes sover på en madrass i sjukhussalen,Plötsligt vaknar jag med ett ryck och en oförklarbar känsla drar över mig.Jag tittar upp,ser min bror och min pappa stå vid sjukhussängen.Min bror kallar på mig,han vill att jag kommer närmre sängen trots att jag bara är en meter ifrån den.Han säger: "Det är dags nu syrran".
Jag tar min mammas hand och lutar mig ner och viskar i hennes öra att jag älskar henne.Kort därefter blir hennes hand oerhört tung,hon tar sitt sista andetag och somnar stilla in.Jag minns att jag skriker rakt ut : "NEJ,mamma lämna mig inte.
Pappa tar mig till sig och kramar mig riktigt hårt.Jag skakar,skriker och gråter.
Kommer aldrig att glömma,aldrig!Allt kändes så overkligt.

Jag saknar dig mamma!Inte för att jag inte har det bra,det har jag,men jag saknar dig!

Den dagen förändrade hela mitt liv.Allt vändes upp och ner.
Tiden som följde var en prövning utan dess like,inte minst för min pappa.Men han var så stark i allt,han fixade och donade med begravning och allt annat.Så fint,så bra gjort!Ingen kan någonsin mäta sig med pappas mod och styrka.Jag har nog egentligen aldrig tackat pappa för allt han gjort.Jag kan inte,för det finns inte ord som kan beskriva hur tacksam jag är.

Livet har gått vidare!
Pappa har det bra,jag har det bra.Mycket har hänt för oss båda sen den dagen.Vi har gråtit,pratat,skrattat och vi har klarat oss förbaskat bra.Jag är otroligt stolt över oss!
Vi har våra minnen och dem kommer vi alltid att ha inom oss.Och dem minnena hjälper mig igenom svåra dagar.Min omgivning gör att jag inte tänker på det jobbiga så ofta längre.
Det hjälper inte att vara arg på livet och tycka att det är orättvist.Få istället upp ögonen och lev för det du har.Som jag alltid brukar säga: Det finns en mening med allt,man måste bara finna den.När du har gjort det ser du allting lite klarare..

*Carpe Diem*       * Amor Vincit Omnia*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0