Kladdkaka

Inskolningen går kanon och igår åt Izabelle på dagis för första gången,det serverades torsk med potatis och sås.Tydligen hade det varit gott för hon hade ätit en hel del.Dessutom hade hon fått ett halvt knäckebröd som hon också tuggade i sig.Duktig flicka!

Idag lämnade jag henne 9,00 och om allt går som det ska så ska hon inte hämtas förrän 13,30..Men om det skulle vara så att Izabelle inte somnar så ska jag hämta henne tidigare.Kan ju vara lite problem ibland att somna henne så vi får väl se!

Annars idag då...
Min gamla kära vän Louise skulle höra av sig i eftermiddag så vi eventuellt kan träffas en runda idag.Vi sågs en snabbis i måndags,jag och busen tog cykeln ner till stan för att hälsa på Louise på jobbet.Givetvis hade hon mycket att göra just den tiden vi var där,men så är det ju när man jobbar.Busen blev otålig så vi gick igen.Det blev till att cykla hem eller ja det blev att jag gick med cykeln vissa delar av vägen hem.Det är så oerhört branta backar och på vägen hem är det bara uppför..Jag kan säga att det märks i uppförsbackarna att det sitter lite drygt 10 kg extra på cykeln he he.Och hon blir bara tyngre och tyngre men jag vänjer mig nog efter hand.Får ge det lite tid,har ju precis börjat cykla med henne.

Igår jobbade jag till 23,00 och var trött som tusan när jag v'l var hemma 23,30.Jag gick raka vägen in och gjorde Fredrik och busen sällskap i sängen.MEN,kunde inte somna,sista gången jag tittade på klockan var den 02,30?!
Sen vaknade busen 03,05 och var klarvaken..så vi låg vakna till 03,45 sen somnade hon äntligen igen.Men vaknade igen vid 05,30 då var vi fortfarande helt av med nappen,men nu ville jag bara hitta den så man skulle få sova lite.Fredrik vaknade till,reste sig lite från sängen och så visade sig att han legat på nappen..jaja..In med nappen,somna om.Och så ringde klockan 7,15,a va fan låt mig sova för tusan,precis så kände jag då.Fredrik gick upp och busen efter honom de gick in och badade.Sen kallar han på mig för det var dags att ta upp busen ur badet.Och nu sitter jag här,trött som en,ja jag vet inte vad,det spelar ju ingen roll..
Ska slänga mig på soffan en runda,glo litta på dumburken.

Förresten,igår var Linda och Ronja här,dem umgicks lite med ferdrik och busen medans jag jobbade.De hade varit ute och gått en långrunda,flitigt kan man tycka,men på vägen hem hade de köpt med sig en kladdkaka och grädde som de sedan smaskade på när de kom hem.Snälla som alltid hade de sparat en bit till mig som jag se till att sätta i mig under dagen här,ja den behöver nog inte vänta alldeles för länge på att bli uppäten,det kan jag lova!
Smaskens!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0