Oj oj oj

Vilken helg vi har haft!Det har varit såå härligt!!!
När vi anlände i Osbyholm i fredags träffade vi ju Katarina och Moa,det pratades en del innan min bror kom för att hämta dem.Sen fortlöpte kvällen,busen somnade runt 19,30,helt perfekt.Sen hade jag hela kvällen för mig själv och det var härligt faktiskt!
I lördags kom Petra och Elias på besök,alltid lika trevligt.Barnen lekte som bara den.Givetvis var jag tvungen att ge dem en rundtur i mina gamla trakter,det blev en liten nostalgitripp för min del.
Sen körde vi till Hörby,väl där var vi lite hungriga så vi letade upp en kinarestaurang,mmm smaskens!Izabelle åt som bara den.Efter dinnern körde vi till Osbyholm igen för att umgås ytterligare,vi spelade lite fotboll i trädgården med barnen,vi hade en mycket trevlig dag och klockan bara sprang iväg.Petra och Elias körde hem.

Bara en liten stund senare kom daddy och Kerstin hem,tanken var att de inte skulle komma hem förrän tisdag men som alla vet så blir det aldrig som man planerat.Jag och busen blev i alla fall väldigt glada över att se dem,så vi tyckte det var kuligt!
Och tro det eller ej men en stund efter trillar även älsklingen in,han kan ju inte vara borta från familjen för länge..He he he,hade lite "hemlängtan".Naaww,min älskling!
Så det blev en kväll i familjens tecken!

Söndag.Usch vilken natt det var.Izabelle blev jättedålig.Hon låg inne hos min pappa och Kerstin,men jag vaknade klockan 1,00 av att jag hörde gosen och Kerstin.Det visade sig att gosen hade fått diarré.Jag bytade på henne,gick för att slänga blöjan,under tiden jag gjorde det kräkte hon ner hela  mattan i hallen.Min stackars lilla ängel.När vi till slut kunde lägga oss för att sova igen,kunde inte Izabelle komma till ro.Jag fick byta 2 blöjor till innan jag beslöt mig för att sätta mig i fåtöljen med henne i knät.Där kunde hon komma till ro och somna.När klockan var 5,30 var jag så förbannat trött så jag la ner henne i sängen och gick själv också och la mig.Somnade som en stock.Busen var igång igen 8,30,pigg som en lärka.Men det var inte jag,hade ju varit vaken nästan hela natten.
Det fick bytas 2 blöjor till av det räliga slaget,sen var det inte mer med det.Antagligen har hon fått i sig något hon inte tåler..
Jag och darlingen beslöt oss i alla fall för att bjuda på middag,så vi körde iväg och handlade.Det blev till att grilla,skära sallad,koka potatis och göra sås.Men oj vad smarrigt det blev.Till efterrätt grillade vi bananer med choklad i.
Mätta och belåtna så var det dags att köra hem,så vi hann hem i tid till The Grande Finale.Tyskland-Spanien,bra match faktiskt.Men ganska förutsägbart slut..Vinst för Spanien,ja det behövs ju inte mycket i huvudet för att man skulle förstå det..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0