Kick-Off

Jag har tillsammans med mina arbetskollegor varit på Kick-off på Ven.Vi hade en helt underbar dag med massor av skratt!
Det började självklart med båten från Råå-hamn över till Ven,det var en riktigt kylig båttur det hade inte hunnit bli så varmt ute..
Väl över fick vi gå upp för en ganska brant backe för att komma till cykeluthyrningen.Jag och Petra tog en tandem och shit vad kul vi hade.Petra fick sitta fram,hon trampade på som tusan själv satte jag upp fötterna på ramen och bara njöt..haha..Fast det var roligare att hjälpa till att trampa så det gjorde jag,det gick av bara farten.Petra som gammal elitgymnast och jag som gammal spinninginstruktör..

Efter vi cyklat en bit längs kusten kom vi till Gammelgård där vi fick lite fika,kanon goda frallor!Efter fikat skulle vi ha lite teambuildingövningar (även kallade samarbetsövningar),den första övningen hette bron är borta och gick ut på att vi skulle ta oss från en liten plattform till en annan utan att någon fick röra marken.Vi var uppdelade i 2 lag med 9pers i varje lag.Denna övning vann mitt lag..Ha ha!

Övning 2,något svår att fröklara men vi var inne i en lada där två anordningar var monterade (en till varje lag då ju),dessa bestod av fem rep som var sammanknutna vid en krok i mitten.Med hjälp av de olika repen skulle vi föra kroken till läskbackar kroka fast en i taget och sedan försöka stapla dem ovanpå varandra på golvet.INTE LÄTT!
Det var en något knasig förklaring av övningen men jag tror man måste se anordningen för att fatta..
Mitt lag förlorade denna övning..Buhuu..

Tredje och sista övningen var en klassiker,Skidgång.Vi stod 4 stycken i taget på skidorna och tillsammans skulle vi gå en bana,genom koner etc. alla skulle gå,vilket innebar att det blev 3 vändor för respektive lag.Givetvis vann mitt lag ha ha..

Efter som vi vann 2 av 3 tävlingar vann ju vi och det bjöds på champagne till mitt lag,smaskens!
När vi druckit upp flaskan med champagne var det dags att chilla vid poolen,med en öl.Fast jag och några till beslöt oss för att spela lite beachvolley,såå roligt!Det var helt otroligt så längesedan det var man spelade det.Men takterna satt i,kul!

Sen var det på cykeln igen och iväg en långrunda runt ön,där är verkligen vackert!Vi cyklade till hamnkrogen där det serverades grillbuffé,mmm!!!

Till sist fick vi åka traktorflak tillbaka till båten.Det var en kanonrolig dag och vi hade ju tur med vädret!Snacka kramp i käkarna jag hade när jag kom hem,hade skrattat konstant hela dagen..

Bilder kommer,förhoppningsvis..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0