Händelserikt

Vilken helg!
I lördags var det lite happenings i "min" lilla by.Jag och busen var ute och gick en runda.
Sen hämtade vi upp F så vi körde till Eslöv till vårmarknaden,på vägen passerade vi en hel del friskisar som cyklade Ringsjön runt.Min daddy cyklade också,men honom såg vi inte.Nästa år ska jag också cykla,lita på det!

I söndags,på självaste morsdag,så körde vi och köpte en blomma,körde sedan vidare till daddy och Kerstin för att överlämna den.Och när vi var där så bestämdes det att vi skulle möta upp Helena,Rickard,Anton,Rickards syster och hennes familj samt deras föräldrar.Det sades att vi skulle ses vid dagstorpssjön,men när vi kört ett varv runt så ringde vi och det visade sig att dem "fastnat" på Frostavallen vid vaxsjön,så vi körde dit istället.

Det fikades lite och pratades lite,barnen badade och hade sig.Vi stannade ett par timmar,sen åkte vi hem.

Mycket trevlig morsdag,som för min del annars brukar vara väldigt jobbig.På kvällen kom visserligen tankarna och minnena,några tårar föll längs med kinderna,men sen var det bra med det.


Dagen igår smet förbi i all världens fart,jobbade som vanligt sen hem till daddy och Kerstin för att hämta busen.Men hon var fullt upptagen med att bada och cykla så hon ville inte hem.Men så småningom så gick det,jag lockade med att vi skulle köpa kyckling(!) på vägen hem..

Och nu idag sitter jag här på jobbet,jobbar till 16,00 som vanligt.Men istället för att köra direkt hem så ska jag gå lite i affärer,måste hitta en baddräckt till busen,kanske ett och annat plagg til mig med,vi får väl se.Busen fick lite sommarkläder i lördags när vi var i Eslöv,vi gick in på Lindex som hade hur mycket fina kläder som helst till henne så varken jag eller F kunde motstå frestelsen denna gången..

Mina försök till att lära mig göra inbakade flätor har tagit form ordentligt häromdagen fick hon till och med 2 stycken som gick ända framifrån och bak,hon var så söt och jag var riktigt nöjd med min prestation =)
Man måste någongång ge sig själv en klapp på axeln,det är bra nyttigt det!

Nu har jag en tid att passa,men nu är ni lite uppdaterade i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja det är inte varje dag du unnar dig lite shopping.. vill höra vad det blev för kap på stan :) Å kanske en bild på fina flätan nästa gång när du lyckats? :) Jaaa :)

2009-06-03 @ 09:23:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0