Folkvett (OBS!Känsliga läsare varnas!)

Var har folkvettet tagit vägen?
Hur har de kära ordspråken: "Ärlighet varar längst" och "Behandla andra så som du själv vill bli behandlad" kunnat skuffats undan och glömts bort i denna värld som blir allt grymare och grymare att leva i.Det är nu vi behöver varandra mer än någonsin.Men nä,istället betér vi oss allt knepigare.

Har aldrig varit med om något liknande,aldrig upplevt så mycket skitsnack.Tur att man inte är härifrån från början så man har påverkats av dessa intriger och låtsasvärldar som en del människor tycks leva i,det är dags att ta hål på bubblorna och inse att det finns en värld utanför allt skit.

Jag är en väldigt godtrogen person som oftast ser det goda i människor,jag tror på människan,kalla mig naiv för det är just så jag känner mig för tillfället.Att jag kunde låta mig luras,aj aj..Det tar hårt att bli sårad men lika bra är det för då kan man lättare gå vidare..

Hur värderar ni ert liv,era vänner och era familjer?

Min familj,min släkt och mitt liv är det som betyder mest och ligger mig varmast om hjärtat.
Jag behöver inte en  massa kompisar eller bekanta runt omkring mig,jag nöjer mig med ett par riktigt goda vänner istället.Men där är vi alla olika.Den som umgås i en stor krets med massor av ,vad jag kallar kompisar,och tror att det inte finns en enda av dem som snackar skit bakom ryggen på dig,sök hjälp!Du är mer naiv än jag,på gränsen till patetisk faktiskt.
Jag har börjat tappa hoppet för mänskligheten.

Att kärleksrelationer spricker det är sin sak men om vänskap spricker så har det kanske inte varit en riktig vänskap från början?!
Jag har sagt upp bekantskapen med många som inte riktigt vet vad vänskap är.Det är inte att man bjuder på middag,eller att man köper dyra presenter etc. Det handlar inte om pengar,inte i en riktig vänskap..

Jag vet inte var jag vill komma någonstans med detta inlägget.Men jag vill sluta där jag började..

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0