Skandal

Usch,usch och åter usch.Stackars sjukskötersor som måste strejka för högre löner!Och alla jag hör som tycker att det är dumt och att oskyldiga drabbas etc etc.
Men jag måste säga att jag helt och hållet förstår dem.För er som inte vet så jobbar jag som undersköterska i hemvården,jag har en arbetskollega som nu har läst färdigt till sjuksköterska.Han har blivit erbjuden en tjänst på lasarettet här i stada,men herregud säger jag.Hans lön: 19 000kr och sen skatt på det.Det är ju skandal,han har gått och läst i 3år men jag har ändå högre lön än honom..Och jag som starkt har funderat på att läsa vidare,men till vilken nytta??Får bara en massa i studielån..Nope,jag har slutat fundera i alla fall på att läsa till "syrra"!!!

Men till polis på distans???Ja,kanske...

Kommentarer
Postat av: Hille

tycker med det är helt rätt med strejken, visst är det rråkigt för de som drabbas med sjukdomar, men helt klart ska dom ha mer lön. Det är ju dom som sköter om oss om vi blir dåliga...

2008-04-25 @ 18:03:36
URL: http://hileasoltun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0