Vaka

Usch,vilken natt..
Jag brukar vilja komma i säng runt 22-tiden när jag ska upp och jobba så kinkig är jag med min sömn..Men igår kom jag inte i säng förrän vid 23-tiden (skandal en hel timme,tänker ni) hade lite svårt för att somna men till slut så..Vaknar 00,00 av att I kräker,väckte F och in för att tvätta av busen medan F fick ta hand om sängkläderna.
Vi lägger oss hela familjen igen,jag har riktigt svårt för att slappna av ligger bara och lyssnar på I´s andningsljud,ska det komma igen?
Denna gången får vi sova till 3,00 sen kom det igen,jag tog I och satte henne i badkaret,duschade av henne.Märkligt nog var hon väldigt pigg.En halvtimme senare ligger jag i den ena soffan och F sitter med I i knät i den andra soffan,Som sagt så var I väldigt pigg och skulle tvunget sätta igång en film,så det fick hon göra.Jag ligger och vrider och vänder,lyssnar och tänker..Men somnar efter mycket om och men..kl. 5,00 var det dags igen,men denna gången hann F ge henne spannen så det blev bara att han fick tvätta henne kring mun och händer och spola ur spannen.Nu ligger jag och tänker på att klockan snart ska ringa och har stora besvär med att somna..5,26 tittade jag på klockan,sen har jag antagligen somnat för jag vaknar precis innan klockan ringde 6,00..Både I och F sov gott,ja även M,men det hade hon gjort oberört hela natten.
Jag klev upp gjorde mig iordning,gjorde mina mackor,sen iväg till jobbet.Känns som om jag inte sovit någonting alls i natt..Så fort I gjorde något ljud vaknade jag och var beredd på att få gå in och tvätta henne.F sa till mig hela tiden att sova men det är faktiskt inte så lätt alltid..
När jag pratade med F nu i förmiddags har I sluppit kräka men är inte så bra i magen..Ska hon verkligen behöva få maginfluensa nu igen,det var inte längesedan hon hade det,sen var hon frisk en vecka och fick sedan vattenkoppor och nu har hon fått vara frisk en vecka till och nu är det igång igen..Bara det inte håller i sig så länge denna gången som det gjorde förra..

Väl här på jobbet känner jag mig relativt pigg ändå,men det får kanske bli en liten tupplur när man kommer hem,för det blir antagligen till att vaka över henne inatt.Förra gången var det så att hon hade diarréer på dagen och kräkte på natten,så vi får väl se hur det här utvecklas..

Trött på detta nu!

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Oj är det dax nu igen? Förstår att ni blir helt slut. Hoppas mars går fort så jag kan vara till hjälp i såna här lägen sen. Krama lillan från oss o hälsa att hon kryar på sig.

Nu luktar det gott från köket där Tommy lagar fläskfile med namnam till.

Kramar från Osbyholm

2009-03-01 @ 13:57:47
Postat av: sværmor

Nej det ær inte sant ær gumman sjuk igen???!!! ska hon alldrig få vara frisk ? kramen till er alla ,tænker på er

2009-03-01 @ 15:53:18
Postat av: Sandra

Hoppas du får lite sömn i natt och hoppas det inte blir så i natt med.

Vi har också så.. varannan vecka frisk o varannan sjuk.. trött på det!! vågar knappt lämna henne på dagis nu på tisdag för att nästa vecka fajtas med nästa kommande sjuka!

Nåväl.. hälsningar från oss och krya på till lill-damen.

2009-03-01 @ 19:44:32
URL: http://sandrolin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0