...

Har haft ett par dagar nu när jag har varit väldigt trött,skulle kunna sova bort hela dagarna,lever nästan som en eremit..Träffar ingen utanför husets väggar (bortsett från förskolepersonal),pratar knappt med någon,känner mig väldigt osocial för tillfället..Men jag hoppas på förståelse från omgivningen och lovar att det kommer bli bättre sen!!

Förra veckan blev inte riktigt som planerat,vi skulle ju på busfabriken på onsdagen,men ett gallstensanfall som gjorde att jag var inlagd från tisdagen till onsdags eftermiddagen,satte stopp för de planerna.

Har en massa "mensvärk",första gången jag kände det blev jag superglad och trodde att dagen D hade kommit,för det var ju så det startade med busen...Men nope inte denna gången,det är väl vad de kallar förvärkar antar jag..

Magen växer och jag springer upp i vikt,jag känner mig väldigt mycket tyngre,men det går bra!
Har lite svårare för att röra på mig,så fort jag reser mig upp och börjar gå så kommer nämligen sammandragningarna..Men har snart vant mig vid det också =)..
Dessvärre blir det ju då inga långa promenader längre...Om jag hade haft någon som drog ut mig på kvällarna för att gå en runda (i min takt) så kanske jag hade kommit ut oftare,jag känner mig nämligen liiite piggare på kvällstid..Ja ja allt löser sig!

För övrigt så har busen börjat göra armhävningar (?!) och igår kallade hon på mig för hon ville visa mig en sak,då hade hon fötterna på andra trappsteget och armarna på golvet och gjorde armhävningar..Tok!
Hon har sett sin pappa in action antagligen =)..
Ja Fredrik har kommit igång ordentligt med sin träning,önskar att jag också kunde,men jag är glad för hans skull i alla fall!

På tisdag är det dags för ett tredje ultraljud och därefter ett läkarbesök..Det är då det tas beslut om man ska sätta igång förlossningen tidigare eller inte..När man graviditetsdiabetes finns visst risken att bebisen blir för stor och därför behöver komma innan beräknat..
Vi får se,jag är inte orolig,det har sett bra ut de andra ultraljuden så det ska nog inte vara någon fara..

Önskelista till direkt efter förlossningen: En stoooor påse godis och en cola...!


Kommentarer
Postat av: Yohanna

Åh jag längtar tills du har bebbe och du ska då äta godis och må toppen! :) Men det verkar gå ganska bra ändå :)

2011-03-04 @ 14:25:28
URL: http://maiplu.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0